Урок-узагальнення з теми «Кровообіг і лімфообіг»
Мета уроку: узагальнити, систематизувати набуті учнями знання з теми «Кровообіг і лімфообіг»; розвивати навички узагальнення та систематизації знань, уміння аналізувати, творчо розв’язувати поставлені завдання; створювати атмосферу співробітництва та співдружності, виховувати ціннісне ставлення до свого здоров’я.
Очікувані результати: учні називають кровоносні судини; учні розпізнають на малюнках органи кровообігу; учні характеризують будову і роботу серця, властивості серцевого м’яза, будову кровоносних судин, кіл кровообігу, рух крові по судинах; учні застосовують знання для профілактики серцево-судинних захворювань.
Обладнання: роздруковані самостійні роботи, ручки.
Тип уроку: узагальнення знань з теми.
1. Організаційний етап
Привітання учнів, перевірка їх готовності до уроку.
2. Повідомлення теми, мети і завдань уроку
Мета уроку: узагальнити набуті знання з теми «Кровообіг і лімфообіг».
Завдання уроку:
— узагальнити знання з теми;
— систематизувати знання з теми;
— проконтролювати знання з теми;
— коригувати знання з теми.
2.Контроль знань.
І варіант
1 рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь.
1. Укажіть людину, яка при переливанні віддає кров:
А) донор;
Б) переносник;
В) реципієнт;
Г) потерпілий.
2. Виберіть камеру серця, де закінчується велике коло кровообігу:
А) праве передсердя;
Б) правий шлуночок;
В) ліве передсердя;
Г) лівий шлуночок.
3. Укажіть, якою буквою на малюнку позначені еритроцити:
4. Позначте вміст еротроцитів в 1 мм3 крові у здорової людини :
А) 4-5 млн;
Б) 200-300 тис.;
В) 6-8 тис.;
Г) 1 млн.
5. Виберіть показник аналізу крові, що є ознакою запального процесу:
A) збільшення кількості тромбоцитів;
Б) збільшення кількості еритроцитів;
B) зменшення кількості еритроцитів;
Г) збільшення кількості лейкоцитів.
6. Виберіть судину, що бере початок з лівого шлуночка:
А) аорта;
Б) легенева артерія;
В) легенева вена;
Г) нижня порожниста вена.
2 рівень
Завдання 7 передбачає вибір КІЛЬКОХ правильних варіантів відповідей із запропонованих варіантів.
7. Укажіть ознаки, характерні для усіх артерій.
(2 правильні відповіді)
A) По них тече артеріальна кров;
Б) по них тече венозна кров;
B) по них кров тече до серця;
Г) по них кров тече від серця;
Д) по них кров тече з найбільшою швидкістю;
Е) у них найнижчий тиск.
У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. Білок крові, здатний приєднувати кисень, називається _______________.
9. Хвороба, за якої уповільнюється зсідання крові, називається ________.
3 рівень
У завданні 10 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
10. Установіть відповідність між органами серцево-судинної системи та їхніми функціями.
1. Серце; А) Здійснюють газообмін;
2. артерії; Б) виконує роль насоса;
3. вени; В) по ним тече кров від серця до органів і тканин;
4. капіляри. Г) по ним тече кров від органів і тканин до серця;
Д) захищають від інфекцій.
Завдання 11 передбачає встановлення логічної послідовності дій (явищ, процесів тощо). Цифрі 1 у таблиці має відповідати буква, що позначає обрану вами першу дію; цифрі 2 – буква, що позначає другу дію, і т. д.
11. Установіть послідовність дій при наданні першої допомоги при артеріальній кровотечі.
A) Накласти стерильну артеріальну пов’язку;
Б) транспортувати в лікарню;
B) накласти джгут вище рани;
Г) накласти стисну пов’язку;
Д) обробити рану.
4 рівень
12. Поясніть, як будова еритроцита пов’язана з його функціями.
ІІ варіант
1 рівень
Завдання 1-6 мають по чотири варіанти відповідей, із яких лише ОДНА ПРАВИЛЬНА. Виберіть правильну відповідь.
1. Укажіть людину, яка при переливанні прриймає кров:
А) донор;
Б) переносник;
В) реципієнт;
Г) потерпілий.
2. Виберіть камеру серця, де закінчується мале коло кровообігу:
А) праве передсердя;
Б) правий шлуночок;
В) ліве передсердя;
Г) лівий шлуночок.
3. Укажіть, якою буквою на малюнку позначені лейкоцити:
4. Позначте вміст лейкоцитів в 1 мм^3 крові у здорової людини:
А) 4-5 млн;
Б) 200-300 тис.;
В) 6-8 тис.;
Г) 1 млн.
5. Визначте показник аналізу крові, що є ознакою недокрів’я :
A) збільшення кількості тромбоцитів;
Б) збільшення кількості еритроцитів;
B) зниження кількості еритроцитів;
Г) збільшення кількості лейкоцитів.
6. Укажіть судину, що бере початок з правого шлуночка:
А) аорта;
Б) легенева артерія;
В) легенева вена;
Г) нижня порожниста вена.
2 рівень
Завдання 7 передбачає вибір КІЛЬКОХ правильних варіантів відповідей із запропонованих варіантів.
7. Укажіть судини, по яких тече венозна кров.
(3 правильні відповіді)
A) Аорта;
Б) легенева вена;
B) легенева артерія;
Г) стегнова артерія;
Д) нижня порожниста вена;
Е) верхня порожниста вена.
У завданнях 8,9 упишіть пропущені в тексті слова
8. Білок крові, здатний утворювати тромб, називається ________________.
9. Хвороба, за якої відбувається крововилив у мозок, називається _________.
3 рівень
У завданні 10 необхідно встановити відповідність інформації, утворити логічні пари. До кожного рядка, позначеного ЦИФРОЮ, доберіть відповідник, позначений БУКВОЮ.
10. Установіть відповідність між назвою хвороби та її характеристикою.
1. Тромбофлебіт; А) Уповільнення зсідання крові;
2. гемофілія; Б) утворення тромбу у венах;
3. аритмія; В) звуження кровоносних судин;
4. атеросклероз. Г) порушення серцевого ритму;
Д) утворення тромбу в міокарді.
Завдання 11 передбачає встановлення логічної послідовності дій (явищ, процесів тощо). Цифрі 1 у таблиці має відповідати буква, що позначає обрану вами першу дію; цифрі 2 – буква, що позначає другу дію, і т. д.
11. Установіть послідовність дій при наданні першої допомоги при венозній кровотечі.
A) Накласти стерильну пов’язку;
Б) транспортувати в лікарню;
B) накласти джгут нижче рани;
Г) накласти стисну пов’язку на рану;
Д) обробити рану.
4 рівень
12. Поясніть механізм фагоцитозу.
|